TEST: Pearl Wood Fiberglass - Wielki powrót zza światów...

Autor: Przemysław Głowacki • 31 maja 2016
Pearl Wood Fiberglassok. 5.000 zł
31 maja 2016 09:47
Przemysław Głowacki Perkusista / drum-tech Dostarczył Silesia Music Center Sp. z o.o. ul. Partyzantów 6 32-650 Kęty
  • Oryginalne brzmienie
  • Jakoś wykonania
  • Cena
  • Obiektywnie brak

Może niekoniecznie zza światów, ale z pewnością powrót po bardzo długim czasie. Wprowadzona w latach 60 seria wraca do seryjnej produkcji, choć na samym początku wydawało się, że będzie to ściśle limitowana edycja. Na szczęście - o czym staram się Was przekonać - zestaw powraca do seryjnej produkcji! Dzięki uprzejmości dystrybutora firmy Pearl mam przyjemność testować ku swojej i Waszej uciesze ten zestaw. To były naprawdę miłe chwilę, ale od początku.

 

Budowa

Dostarczony został mi zestaw w konfiguracji centralka 22 × 14, tomy 10 × 7 i 12 × 8 oraz floot tom 16 × 16 w bardzo szykownym wykończeniu Platinium Mist #151. Każdy bęben został zapakowany w osobny karton ze znaną mi już u Pearla starannością.

 

[img:1]

 

Najważniejszą rzeczą są korpusy, a te z modelu Wood Fiberglass mają swoją historię. Pearl jako pierwszy producent na świecie zaczął eksperymentować z niedrewnianymi dodatkami do drewnianych skorup, tak wpadli na połączenie klasycznego korpusu z wewnętrzną warstwą włókna szklanego. Przez lata seria ta, charakteryzująca się ciemnym i niskim brzmieniem, zyskała status legendarnej i do niedawna zestawy z lat 60/70 były nie lada gratką dla fanów oryginalnych brzmień. Do czasu. Wood Fiberglass powrócił, tym razem w odsłonie mieszanki drewna Kapur (pierwotnie był to mahoń) oraz wewnętrznej warstwy z włókna szklanego. To połączenie gwarantuje niskie, tłuste brzmienie tego afrykańskiego drewna z przejrzystością i skupieniem w górze włókna. Krawędzie bębnów zostały wyszlifowane pod kątem 45 stopni, a korpusy bębnów centralnych posiadają zaokrągloną krawędź uwydatniającą niskie częstotliwości.

Bębny zostały wyposażone w regularne naciągi Remo - Pinstripe na tomach oraz Powerstroke 3 na centrali. Jest to oczywiście miłe zaskoczenie, ponieważ perkusja jest po wyjęciu z kartonu i nastrojeniu gotowa do eksploatacji w studio czy na scenie, a problem kilku ekstra stówek na uzbrojenie zestawu w naciągu mamy z głowy. Co do samych naciągów to zostały one opatrzone logo Pearl, a poza tym nie różnią się właściwie niczym od ich właściwych odpowiedników u Remo.

 

[img:3]

 

Czy naciągi są fajne czy nie - kwestia gustu. O ile tomy udało się okiełznać w miarę szybko, tak nierozegrany Powerstroke 3 grał bardzo średnio, jednak trzeba pamiętać o tym, że naciąg po kilku tygodniach (których ja nie miałem) na pewno ułożyłby się ostatecznie na bębnie osiągając pożądane brzmienie. Ja wobec powyższego postanowiłem założyć mojego sprawdzonego Super Kicka II od firmy Aquarian i nie ukrywam - wiele sobie po tym obiecywałem!

Jako że na co dzień korzystam z większych bębnów, odstawiłem 10" na jakiś czas na bok i rozpocząłem test zestawem skonfigurowanym do setu 22/12/16.

 

[img:4]

 

Brzmienie

Moc. To pierwsze co przyszło mi na myśl. Druga rzecz to brak charakterystycznego dla zestawów Pearl (posiadacze zrozumieją o co chodzi z pewnością) buczenia po uderzeniu w toma. Atak jest wyrazisty, a bębny wybrzmiewają pełnie. Bardzo spodobało mi się to, że połączenie naciągów, stricte rockowych, z konstrukcją korpusu, daje tak niesamowity rezultat. W skrócie opisałbym to jako "nowoczesny atak i klasyczne zwieńczenie". Tom 12" po uderzeniu odzywa się natychmiast i pozostawia po sobie przyjemne, ciemne wybrzmiewanie. Bęben ma bardzo dużo ataku, ale też czuć w nim oddech i precyzyjne odpowiedzi na każde uderzenie. Tom stojący 16" zachwyca ilością dołu i atakiem. Jego potencjał odkrywa dopiero bardzo basowe wybrzmiewanie.

Reasumując - tomy w średnim stroju są bardzo soczyste, a potencjał brzmieniowy jaki posiadają pozwala myśleć o nich jako o uniwersalnym instrumencie w jazzie, stoner rocku jak i metalu. Mimo dość sztywnego zawieszenia OptiMount, które dalekie jest od doskonałości ze względu na wspomnianą sztywność przekładającej się na długość sustainu, bębny nie wybrzmiewają krótko. Osobiście jestem zdania, że sustain zawsze można skrócić żelkiem, taśmą czy alternatywnym sposobem na tłumienie, z kolei gdy nie ma go za dużo po uderzeniu w bębny, to tu mamy ograniczone możliwości.

 

[img:2]

 

Z centralą miałem największe problemy. O ile - jak już wspomniałem na początku - tomy na fabrycznych naciągach zagadały niemal "natychmiast", tak centrala zabrzmiała na samym początku jak większy tom, a nie 22-calowy bęben o głębokości 14". Powiedziałem również, że typowałem naciąg jako winę dość niesatysfakcjonującego brzmienia, więc sięgnąłem po sprawdzony, rozegrany na kilku bębnach Aquarian Super Kick II (dwie warstwy oraz kołnierz filcowy wklejony od wewnątrz). Warto wspomnieć, że przedni naciąg ma fabrycznie wyciętą dziurę, a jako, że nie mając odpowiedniej wprawy prawie na pewno można to łatwo zepsuć - mamy ten problem z głowy.

Nastroiłem centralkę według sprawdzonego sposobu, czyli dosyć wysoko rezonans (tak, aby po szurnięciu palcem pojawił się sustain), a uderzany możliwie jak najniżej (nieco powyżej pojawienia się fałd). Do środka włożyłem niedużą poduszkę dotykającą rezonans. Po uderzeniu oniemiałem. Bęben nie miał nic wspólnego z tym, w który uderzałem przed chwilą. Zachwyciło mnie w nim wszystko - atak, dół i szybkość. Brzmi grany w każdym tempie - przy 180 bpm klasycznych punkowych rytmach, jak i wolnych groovach. W żaden sposób nie traci na charakterze niezależnie od prędkości - grany szybciej idealnie wkleja się w "mix", wolniej monumentalnie zaznacza swoją obecność i nierozerwalność z rytmem dominując i prowadząc resztę.

 

[img:5]

 

Zestaw bardzo przyjemnie siedzi pod łapą - tak jakby grało się na nich od zawsze. Ciężko opisać to odczucie, ale myślę, że potraficie sobie to zwizualizować. Wykonanie zestawu (spójrzcie na zdjęcia) PO WA LA, ale jakość wykonania to oczko w głowie Pearla. Zestaw jest wypieszczony i wychuchany - nie ma mowy o żadnych niedoskonałościach. Krawędzie są płaskie i regularne, lakier położony z największa dbałością, wszystkie łączenia zostały wykonane bardzo estetycznie.

Zestaw prócz uszu cieszy bardzo oko - w porównaniu do oryginalnej serii został zmieniony wygląd lugów będących wariacją klasycznych mocować Pearl znanych z serii Masters.

 

Podsumowanie

Zestaw w dostarczonej do testu konfiguracji kosztuje około 5.000 zł. Muszę przyznać, że byłem tym bardzo zaskoczony, ponieważ byłem przekonany, że będzie kosztował przynajmniej 8.000 zł - jakość wykonania, brzmienia, wykończenia, zastosowanych rozwiązań odnośnie zawieszenia, nóg teleskopowych i reszty komponentów stawia serię Wood Fiberglass na równi z flagowymi Mastersami, czy Reference, kosztując przy tym połowę tego co wymienione zestawy. Nie mam pojęcia z czego to wynika, ale daje to możliwość posiadania totalnie zawodowego setu o unikatowym i oryginalnym brzmieniu - innym niż wszystkie powstałe w wyniku konfrontacji klasyka z osiągnięciami dzisiejszej techniki sztuki perkusyjnej.

To dla mnie naprawdę trudne do zrozumienia, że w Polsce na tych zestawach nie grają setki osób. Idźcie do swojego sklepu, poproście o sprowadzenia Wood Fiberglassa, zagrajcie i dajcie mi znać. Mogę sobie mówić co chcę, a zestaw i tak obroni się sam w sobie. Serdecznie polecam.

 

Galeria zdjęć

 

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Silesia Music Center Sp. z o.o.

adres:
ul. Partyzantów 6 32-650 Kęty

Sklepy muzyczne > Pearl rozwiń listę sklepów

Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz