TEST: Alesis Strike Multipad

Instrument dla naprawdę wymagających użytkowników Autor: Paweł Ostrowski • 5 listopada 2019
Alesis Strike Multipad3.099 zł
5 listopada 2019 09:00
Paweł Ostrowski Infodrum.pl Dostarczył Lauda Central Europe Lauda Central Europe tel: +48 (58) 555 06 60 www.laudacentral.eu

Testujemy w praktyce nowość na rynku padów perkusyjnych - Alesis Strike Multipad. Z pośród niezwykle obfitych funkcjonalności skupiliśmy się na tych najprostszych rozwiązaniach, miksując zestaw akustyczny z brzmieniem fabrycznych próbek sampli. Dokonaliśmy przy tym jeszcze jednego odkrycia - bardzo efektownego sposobu nagłaśniania akustycznego zestawu przy użyciu jednego mikrofonu i Multipada.

Nie sposób opisać wszystkich możliwości, obcując z tak zaawansowanym instrumentem jakim jest Alesis Strike Multipad. Ten kombajn z pewnością zadowoli tych najbardziej wymagających entuzjastów multipadów, wykorzystujących te urządzenia w sytuacjach scenicznych, jak też podczas domowych produkcji.

 

[img:5]

 

Przypomnijmy kilka najważniejszych funkcjonalności urządzenia Alesis Strike Multipad:

  • Ponad 7.000 sampli i loopów - 32 GB pamięci z ponad 6 GB treści, w tym pętle, perkusje i perkusjonalia, a także instrumenty melodyczne w każdym stylu
  • Wbudowany Sampler umożliwia nagrywanie z USB, smartfona, mikrofonu lub innego urządzenia audio
  • Wbudowany Looper - nagrywanie w pętli Strike Multipad lub z zewnętrznego wejścia audio
  • 9 dynamicznych padów z konfigurowalnymi światłami RGB
  • Interfejs USB - 2 wejścia / 2 wyjścia USB audio i interfejs MIDI
  • Załaduj próbki za pomocą napędu USB - importuj pliki WAV i twórz kopie zapasowe
  • 5 wbudowanych efektów

Tyle w teorii, a jak w praktyce sprawdza się ten instrument?

 

[img:1]

 

Brzmienie w kontekście zestawu akustycznego

Ogromna ilość próbek brzmieniowych pozwala zbudować swój personalny zestaw soundowy, który będzie stanowił punkt wyjścia do tworzenia własnej muzyki lub też efektywny dodatek brzmieniowy posiadanego intrumentarium. Możliwości miksowania brzmień wydają się być niemal nieograniczone, a to za sprawą pokaźnej ilości efektów, jak i zaawansowanych możliwości edycji każdego z parametrów.

W przeprowadzonym teście użyliśmy brzmienia akustycznego zestawu (dźwięk zebrany został mikrofonami pojemnościowymi oraz mikrofonem do stopy), połączonego z brzmieniem próbek poszczególnych zestawów fabrycznych multipada (dźwięk z Alesia pobrany został liniowo). Efekty brzmieniowe ilustruje poniższe nagranie filmowe.

 

[img:2]

 

Wygoda użytkowania i sposoby nawigacji

Nawigacja multipada przedstawia się wzorowo. Czytelny panel z dużym wyświetlaczem o intuicyjnych parametrycznie funkcjach pozwala z łatwością operować najważniejszymi funkcjami urządzenia, zmieniać wygodnie zestawy, dokonywać korekcji, a w razie potrzeby wyłączyć wszystkie nałożone loopy i brzmienia (przyciskiem "Panick"). Bardzo praktycznym rozwiązaniem, znanym z innych tego typu urządzeń jest rozszycie sygnałów wyjściowych na 3 niezależne ścieżki stereo: wyjście słuchawkowe (phones), aux oraz main, przy czym wyjście phones zaopatrzono w gniazdo na małego jacka.

 

 

Niedogodności

Aby test był obiektywny, trzeba zachować zdrowy rozsądek i z analityczną wnikliwością ocenić instrument, nie kierując się wyłącznie emocjami. Zawsze można doszukać się jakichś minusów, choć w tym wypadku są to kwestie marginalne, biorąc pod uwagę funkcjonalność i uniwersalność urządzenia. Pewną niedogodnością, dla co bardziej wymagających estetycznie klientów jest nadmierne oświetlenie Multipada kolorowymi światełkami po bokach, dające wrażenie bardziej użytkowania rzucającego się w oczy keyboarda, niż w pełni profesjonalnego urządzenia scenicznego.

Drugą dającą się we znaki niewygodną cechą instrumentu jest moment "zawiechy" polegający na kilkusekundowym ładowaniu się kolejnego zestawu instrumentów przypisanego do danego banku (KIT), co może lekko irytować, zwłaszcza tych, którzy oczekują natychmiastowej reakcji urządzenia. Ot taka specyfika Strike Multipada, trzeba chwilę poczekać i już.

 

[img:4]

 

Wejście liniowe

No i prawdziwa frajda z zabawy jaką podjęliśmy, podłączając pod wejście liniowe (Record In) mikrofon dynamiczny. I tutaj spotkała nas nie lada niespodzianka, znana chociażby z nie tak dawno reklamowanej nowości EAD-10 firmy YAMAHA. Można śmiało powiedzieć, że Alesis Strike Multipad spełnia funkcje wspomnianego EAD-10, będąc przy tym dużo bardziej zaawansowanym technologicznie oraz funkcjonalnie urządzeniem. 

 

[img:3]

 

Zbierając liniowo brzmienie całego zestawu, możemy cieszyć się efektami samych już nawet fabrycznych zestawów, zawierających taki składowe jak: equalizację, kompressor, pogłosy i inne. Dodając jeszcze możliwość zdejmowania poszczególnych efektów oraz ich ścisłej edycji, możemy uzyskiwać nieograniczone wprost możliwości kreowania brzmienia zestawu, połączone z funkcją nagrywania, loopowania w czasie rzeczywistym i jeszcze wieloma innymi. Prawdziwa kopalnia praktycznych funkcjonalności.

 

[img:6]

 

Podsumowanie

Alesis Strike Multipad to instrument przeznaczony dla naprawdę wymagających użytkowników. Niebywale funkcjonalny, bogaty w praktyczne użytkowo funkcje, a z drugiej strony intuicyjny i przyjazny w obsłudze. Solidnie wykonane pady dają wrażenie trwałości konstrukcyjnej, odpornej na uszkodzenia mechaniczne, jak jest w istocie? Czas dłuższego użytkowania pokaże. Z drugiej strony estetyka wykonania nie pozostawia żądnych złudzeń, dając bardzo efektowny instrument, który trudno pominąć wzrokiem na scenie.

Alesis z pewnością mocno zatrzęsło konkurencją, podnosząc wysoko poprzeczkę światowego rynku padów perkusyjnych, jaka będzie odpowiedź konkurencji na ten "wszystkomający kombajn" perkusyjny? Czas pokaże.

 

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Alesis rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz