Poradniki

Kariera muzyka: Czy musisz robić wszystko sam? Kariera muzyczna to nie tylko godziny ćwiczeń uwieńczone koncertem. To również działalność, którą niektórzy porównują do prowadzenia własnej firmy. Szukanie zleceń, obsługa klienta, dbanie o marketing, negocjacje... autor : Ewa Maria Hordejuk FELIETON: Jak żyć z muzyki? Żyjemy w świecie nastawionym na "mieć". Jesteśmy oceniani według stanu posiadania, nasz status rzadko określany jest wiedzą, poziomem kultury czy inteligencją, a najczęściej poprzez to co widać, czyli majątkiem... autor : Piotr Dygasiewicz PORADNIK: Teoria muzyki - Rytm Oprócz wysokości dźwięków, drugą zasadniczą cechą potrzebną do ich opisania jest czas trwania. Mówi się więc, że dźwięki posiadają wartości rytmiczne. Występowanie nut lub ciszy o określonym czasie trwania... autor : Krzysztof Błaś PORADNIK: Podstawy programu DAW Podstawowym narzędziem podczas produkcji muzycznej i realizacji dźwięku jest program DAW (Digital Audio Workstation), czyli cyfrowa stacja robocza. Wszystkie programy DAW, pozwalające komponować, nagrywać i miksować... autor : Piotr Kardas PORADNIK: Studio w domu. Można? Można! Rozpoczynamy nowy cykl poświęcony budowie i eksploatacji własnego domowego studia. Studia, gdzie będziemy ciąć dźwięki, łączyć je i modelować brzmienia. Zacznijmy od odsłuchu. Okazuje się, że przy doborze monitorów... autor : Piotr Dygasiewicz PORADNIK: Jak poprawnie ustawić monitory studyjne? Jeśli już przeczytałeś artykuł o monitorach odsłuchowych, wiesz mniej więcej czego szukać. A jak już znajdziesz, to pamiętaj, żeby monitory zostały prawidłowo ustawione. Oto kilka podstawowych zasad... autor : Piotr Dygasiewicz PORADNIK: Jaki zestaw perkusyjny wybrać? Shell set, czyli po prostu bębny, są rdzeniem zestawu perkusyjnego. Jest to najważniejszy element stanowiący podstawę brzmienia. Obecnie na rynku istnieje tak wielu producentów, że przebrnięcie przez wszystkie oferty... autor : Nikodem Wojtkiewicz PORADNIK: 5 wskazówek Chrisa Frantza, które musisz znać Chris Frantz przyznaje, że nie zawsze chętnie szlifuje swoje zagrywki perkusyjne. Podczas wywiadów otwarcie deklaruje, że zdarza mu się nie dotykać swojego zestawu nawet przez ponad miesiąc. Ćwiczenia dla Frantza... autor : Mikołaj Pawlak FELIETON: Cierpienia młodego producenta Jedna, kanoniczna prawda produkcji muzycznej nie istnieje i swobodnie możemy tworzyć własne prawdy. To my jesteśmy twórcami i to od nas zależy, jak będzie wyglądał nasz muzyczny świat. To też prawda. Przy tworzeniu... autor : Piotr Dygasiewicz PORADNIK: Przestrzeń w nagraniu - pogłos i procesory czasowe Procesory czasowe, w szczególności Pogłos (ang. Reverb) stosujemy w celu stworzenia wrażenia, że dźwięk umieszczony został w konkretnej przestrzeni akustycznej, np. w kościele, w sali koncertowej, w ciasnej miejskiej... autor : Krzysztof Maszota
Copyright © INFOMUSIC 2017