9 listopada 2018 11:00
Paweł Ostrowski Infodrum.pl

WYNIKI: IV Polskie Nagrody Perkusyjne 2018

Znamy już wyniki głosowania w plebiscycie na Polskie Nagrody Perkusyjne 2018. Konkurs ma za zadanie nagradzać, doceniać oraz motywować do dalszych działań - najwybitniejszych przedstawicieli naszego rodzimego środowiska perkusyjnego.

Wraz z Magazynem "Perkusista" mieliśmy przyjemność nominować perkusistów do plebiscytu Polskich Nagród Perkusyjny. Nagrody nie tylko doceniają i motywują samych nominowanych, ale także powinny stanowić bodziec dla tych pominiętych.

 

[img:1]

 

Tegoroczny system głosowania usprawnił nieco sam mechanizm oddawania głosów, rezultatem czego codziennie głosujące osoby w istotny sposób napędzały całą akcję poprzez swoje zaangażowanie, z sam system sprawniej mógł odnotować aktywność głosujących. Dodajmy jeszcze, że głosowanie obejmuje miniony rok, licząc od połowy 2017 do połowy 2018.

Aby wiernie oddać informacje na temat nominowanych oraz zwycięzców, pozwalamy sobie zacytować cały opis sporządzony przez jednego z medialnych "koni pociągowych" naszego krajowego rynku perkusyjnego, Maćka Nowaka (Magazyn "Perkusista"). 

 

Nadzieja perkusyjna

 
  • Wiktoria Jakubowska
  • Grzegorz Pałka
  • Olaf Rykała

 

Była to jedna z gorętszych kategorii i różnice między poszczególnymi nominowanymi były niewielkie. Dodajmy, że stawkę uzupełniali wspaniali perkusiści grupy Beats Beasts oraz perkusistka zespołu Zouzy Karolina Synowiec. Wiktoria Jakubowska aktywnie pracuje za bębnami i niewątpliwie jest wielkim talentem, który - mamy nadzieję – rozwinie się i sięgnie poza granice kraju!

 

[img:2]

Foto: Profil FB Artystki

 

Najciekawszy nowy sprzęt dostępny w Polsce

 
  • Zildjian Sweet
  • Remo Colortone
  • Sabian FRX

 

Trzeba przyznać, że producenci nie rozpieszczali nas niczym spektakularnym. W dużej mierze mieliśmy uzupełnianie dotychczasowych katalogów. Nowe K Sweet wyróżniały się na tym tle. Wykonanie i brzmienie blach jest przykładem siły marki Zildjian. Remo wygląda atrakcyjnie, a Sabian mądrze wykorzystał sztukę drobnego dziurkowania blach. Stawkę uzupełniał moduł Yamaha EAD 10 oraz werble akrylowe PDP, sygnowane przez Chada Smitha.

 

[img:3]

Perkusista

 
  • Cezary Konrad
  • Bartłomiej Szopix Czerniachowski
  • Beata Polak

 

Bardzo trudna kategoria pod kątem nominacji. Jest wielu pracujących w pocie czoła perkusistów, ale ich działania nie są tak mocno odnotowywane przez środowisko bębniarzy. Czarek Konrad łączy jedno z drugim, podobnie Szopix, który wyznacza nową jakość w kwestii prezentowania swojej pracy. Beata Polak została zaproszona na międzynarodowe metalowe sceny, co spotkało się z olbrzymim pozytywnym odzewem.

 

[img:4]

Foto: Aleksander Ikaniewicz

 

Perkusjonista

 
  • Sławomir Berny
  • Maciej Giżejewski
  • Anna Patynek

 

Ku naszemu miłemu zaskoczeniu była to również gorąca kategoria. Wspólnie z prezentowaną trójką laureatów mieliśmy też wśród nominowanych Wojtka Pęczka i Arkadiusza „Letkiego” Letkiewicza z zespołu Hunter. Wszyscy artyści rewelacyjnie propagują świat perkusjonistów w niemal każdej stylistyce muzycznej. Różnice między miejscami także były niewielkie.

 

[img:5]

Foto: Archiwum Artysty

 

Osobowość perkusyjna

 
  • Maciek Gołyźniak
  • Krzysztof Dziedzic
  • Agnieszka Trzeszczak

 

Maciek Gołyźniak i jego seria warsztatów #TrzebaCwiczyc spotkała się ze świetnym przyjęciem. Bardzo aktywny Krzysiek Dziedzic otworzył nową szkołę i propaguje po całym kraju ideę Natural Grip. Nie da się nie zauważyć działań Agnieszki Trzeszczak, która sumiennie buduje i rozwija doskonałe miejsce aktywności twórczej w Warszawie. Pamiętajmy też o Mariuszu Mocarskim z bębnami elektronicznymi i Szymonie Fortunie z rewelacyjnym Open Minded Camp.

 

[img:6]

Foto: Mela Muszyńska

 

Perkusista zagraniczny

 
  • Anika Nilles
  • Jojo Mayer
  • Dave Weckl

 

Tutaj przyjęliśmy klucz doboru nominacji na bazie tego, jak zagraniczni perkusiści powiązani byli z polską sceną. Anika odwiedziła nas już kilkukrotnie i jest wspaniałą inspiracją dla wszystkich perkusistów. Jojo Mayer to firma sama w sobie, zawędrował po wrocławskiej wizycie na naszą okładkę. Dave Weckl zagrał u nas świetny koncert, poprzedzony warsztatami. Cieszą liczne głosy na takich bębniarzy, jak Dali Mraz czy Rick Latham.

 

[img:7]

Foto: Marcin Pawłowski

 

Najciekawsze polskojęzyczne miejsce w Internecie

 
  • Forum Polish Drummers
  • Kanał Instagram Wojtka Deręgowskiego
  • Rytm Życia Agnieszki Trzeszczak

 

Wielkiego zaskoczenia w tej kwestii nie było. Polish Drummers to prawdziwy Hyde Park, niezwykle potrzebny dla całego środowiska perkusyjnego w Polsce. Czasami drażni, ale nie da się nie docenić jego znaczenia. Wojtek rozwinął swój kanał w pełni zasłużenie, po prostu trzeba go odwiedzić i wszystko będzie jasne. Agnieszka Trzeszczak na swoim vlogu stara się inspirować, pomagać i zachęcać do aktywności, nie tylko perkusyjnej.

 

[img:8]

 

Sklep perkusyjny

 
  • Drumcenter
  • Pro Drum
  • Śląskie Centrum Perkusyjne

 

Wąskie grono sklepów perkusyjnych i drobne roszady między trójką gigantów. DrumCenter przeniosło swoją siedzibę, ale nie zwolniło tempa. Sklep Pro Drum w Warszawie jest bardzo aktywny w social mediach, za to zeszłoroczny laureat, czyli Śląskie Centrum Perkusyjne, to prawdziwy tygrys polskich sklepów perkusyjnych. Zaznaczamy, ze różnica między laureatami ograniczała się do kilku głosów!

 

[img:9]

 

Nagranie

 
  • Dimmu Borgir „Eonian" (Dariusz Daray Brzozowski)
  • Jazz Band Młynarski-Masecki „Noc w wielkim mieście" (Jerzy Rogiewicz)
  • Jacek Królik „Królik" (Wojciech Fedkowicz)

 

Daray nagrał mocną płytę dla słynnego norweskiego zespołu i ruszył w świat. Zaskakuje, ale przy tym bardzo cieszy duże uznanie dla pracy Jerzego Rogiewicza na płycie innego świetnego perkusisty. Wspaniałe brzmienie i praca bębnów! Cóż Jacek Królik by począł bez świetnej pracy Wojtka Fedkowicza? Posłuchajmy sobie jeszcze płyty RGG City Of Gardens z Krzysztofem Gradziukiem oraz bębnienia… gitarzysty Apostolisa Anthimosa na płycie Parallel Worlds.

 

[img:10]

 

Dystrybutor sprzętu

 
  • Meinl Distribution
  • Gewa Drums
  • Silesia Music Center

 

Bardzo drażliwy temat dla tej mało widocznej dla większości perkusistów strony naszego świata. Meinl od lat idzie jak czołg i nie ma co się dziwić, że dostarcza perkusistom nie tylko sprzętu, wsparcia, ale też masę rozrywki. Gewa jednak zaczyna coraz bardziej deptać Meinlowi po piętach. Cieszy uznanie dla Silesii - w stu procentach polskiego dystrybutora - jednak powoli na rynku rośnie kolejna wielka siła zza zachodniej granicy.

 

[img:11]

 

Szkoła perkusyjna

 
  • Drum School (Łodź)
  • Drum Academy (Warszawa)
  • Strefa Perkusistów (Olsztyn)

 

Wspaniała kategoria, która zaraz po Nadziejach miała najmniejsze różnice wśród wszystkich nominowanych. Tym razem pierwsze miejsce dla łódzkiej Drum School, która zawsze była gdzieś za plecami Drumset Academy i Drumset Pro School. Na pudło wraca pierwszy laureat w historii Nagród, czyli warszawskie Drum Academy. Nowym punktem na mapie perkusyjnego nauczania jest Strefa Perkusistów. Warmia i Mazury zaczynają się fajnie rozwijać!

 

[img:12]

 

Wydarzenie perkusyjne

 
  • Nowy sklep Pro Drum w Krakowie
  • Weekend Drumfest (Kollias, Schack, Miller, Daray)
  • Seria koncertów King Crimson z trzema perkusistami

 

Dzieje się u nas bardzo dużo, czego może nie widać dobrze po nominacjach, ale musieliśmy zawęzić tę kategorię do tych najbardziej spektakularnych wydarzeń, ponieważ w innym przypadku byłaby bardzo długa lista nominacji. Pro Drum jako pierwszy w Polsce staje się siecią sklepów perkusyjnych. Weekendy Drumfest to zawsze dużo bębnienia i emocji. Podoba nam się duże uznanie dla trasy King Crimson, gdzie Gavin Harrison z kolegami powalili na kolana.

 

[img:13]

 

Nagroda specjalna

Włodzimierz „Vlodi” Tafel

W tym roku chcielibyśmy wyróżnić naszą specjalną nagrodą postać niezwykłą, niezłomną. Vlodi Tafel jest profesjonalnym bębniarzem, który zawodowo gra na bębnach pomimo braku nogi. Vlodi współpracował lub współpracuje z takimi artystami, jak Róże Europy, Zbigniew Wodecki, Krzysztof Wałecki, Marek Kościkiewicz, Anita Lipnicka, Robert Chojnacki, Patrycja Markowska, Stanisław Sojka oraz wieloma innymi w przeróżnych projektach studyjnych, telewizyjnych, koncertowych, teatralnych, nie tylko na scenach Polski. Jest przykładem wielkiej determinacji i zaangażowania w swoją pasję. Udowadnia, że można profesjonalnie zajmować się grą na perkusji pomimo wielkich przeszkód. Nie należy się poddawać i przestawać wierzyć w to, co się kocha robić. Chylimy czoła i polecamy postać Vlodiego, który również aktywnie zajmuje się edukacją.

 

[img:14]

 

Antynagroda

Duża ilość niekompetentnych samozwańczych nauczycieli

Rozwój sceny perkusyjnej to, niestety, także zwiększone ryzyko pojawienia się elementów negatywnych, które staramy się piętnować i eliminować. Dotyczy to mocno szarlatanów nauczania, na których jesteśmy bardzo uczuleni. Wielu osobom wydaje się, że nauczanie gry jest czymś prostym, wystarczy obejrzeć kilka filmów na YouTube, opanować kilka paradidli w średnim stopniu i do dzieła! Nic bardziej mylnego, a zjawisko jest tym bardziej niebezpieczne, że dotyczy to początkujących lub bardzo młodych ludzi, którzy wciągają wszelkie informacje jak gąbka i ciężko w przyszłości będzie im się przestawić na właściwe tory. Poza tym mamy naprawdę silną grupę kompletnych nauczycieli i szkół perkusyjnych, którzy dostają rykoszetem przez domorosłych profesorów.

 

Elektroniczne Akustyczne
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz