Akademia Menedżerów Muzycznych: Dzień dobry!
Akademii Menedżerów Muzycznych to pierwsza w Polsce szkoła kształcąca sferę biznesową polskiej branży muzycznej Autor: Przemek Kubajewski • 9 maja 2018Jako, że to pierwszy tekst na tych szacownych łamach, wypadałoby zacząć od tradycyjnego „dzień dobry” i dosłownie bardzo krótko się przedstawić. Jestem koordynatorem Akademii Menedżerów Muzycznych, pierwszej w Polsce szkoły kształcącej sferę biznesową polskiej branży muzycznej.
Działamy już 6 lat i ja Akademią dowodzę od początku. Przez ten czas wykształciliśmy już ponad 200 osób, wiele z nich prężnie i z sukcesami działa w tym zawodzie. Współpracujemy z topowymi artystami, wytwórniami i festiwalami. Będę dla was regularnie, co tydzień, pisał swoje przemyślenia, rady dotyczące tego co ważne w branży. Będę też opisywał i komentował to, co dzieje się w niej aktualnie. Na początku jednak, chciałbym wam zwrócić uwagę na pewne istotne, nie do końca oczywiste rzeczy, które warto wiedzieć.
- Promocję swojej muzyki nie musimy, a nawet nie powinniśmy rozwijać tylko w internecie. Tradycyjne media cały czas istnieją, mają się dobrze, a co więcej ich targetem są osoby, które nie mają problemu by płacić za muzykę (co, jak dobrze wiemy, nie jest takie oczywiste). W kolejnych tekstach będę przedstawiał takie media i sposoby dotarcia do nich.
- Tu znów dotykamy materialnej kwestii muzyki. Kupujmy ją (czyli płyty ale też bilety na koncerty), wspierajmy innych muzyków, szerzmy ideę, że dobra kultura i rozrywka wcale nie są za darmo.
- Dbajmy o jakość tego, co tworzymy. Nawet jeśli jesteśmy przekonani o genialności swojego dzieła i twierdzimy, że jest ono idealne, zainwestujmy w dobre studio, realizatora, producenta. Przyznam, że ja bardzo często dostaję demówki od początkujących kapel i to, co mnie uderza, to bardzo słaba jakość produkcji. To dziwi, bo w obecnych czasach mamy dostęp do najlepszej techniki. I to wcale nie za pieniądze z kosmosu.
- Bądźmy na bieżąco - czytajmy jak najwięcej prasy, portali branżowej, oglądajmy programy poświęcone muzyce oraz filmy. W końcu czytajmy książki. Wiedza to bardzo istotny element w osiągnięciu sukcesu.
- Zdobywajmy jak najwięcej kontaktów - z dziennikarzami, wydawcami, kolegami po fachu. Nie bójmy się napisać, zadzwonić. Nasz rynek jest mały i hermetyczny, więc każdy kontakt jest naprawdę na wagę złota.
Te, jak i inne, tematy, będę rozwijał dla was co środę. W razie pytań, uwag czy propozycji tematów serdecznie proszę o kontakt na: [email protected]