
Sygnatura Ralpha Petersona - Limitowany werbel od Mapexa
Uwiecznienie zmarłych artystów odbywa się w bardzo różny sposób. Mapex postanowił uczcić pamięć Ralpha Petersona wypuszczając wyjątkowy werbel.
Głęboki, całkowicie klonowy korpus o wymiarze 14x8 jest znakiem rozpoznawczym tego instrumentu. Piękna okleina wraz z czarnym osprzętem idealnie dopełnia całość. Werbel jest pewnego rodzaju hołdem złożonym artyście, który ma głęboki związek z historia i agresywnym stylem hard bop jazz. Użycie klonu sprawiło, że instrument brzmi naprawdę potężnie, a specjalne drewniane obręcze umożliwiają świetną artykulację oraz precyzyjne rimshoty. Charakter instrumentu odpowiada charakterowi jego twórcy - głęboki w duchu i pełen energii.
Naciąg firmy Evans sprawiają, że brzmienie werbla w całości oddaje założony charakter. 3 otwory wentylacyjne nie tylko zapewniają odpowiedni przepływ powietrza, ale również odpowiedni ton i wybrzmienie. Na razie nie jest jeszcze znana cena za jaką będzie można kupić instrument.
Urodzony w 1962 roku Peterson dorastał w Pleasantville w New Jersey, gdzie zaczął grać na perkusji w wieku trzech lat. Podczas gdy jego dziadek i kilku wujów grało na perkusji, to trąbka naprawdę zwróciła jego uwagę. Zainspirowany kolekcją płyt ojca, zainteresował się jazzem, zwłaszcza trębaczami, takimi jak Dizzy Gillespie i Clifford Brown. W związku z tym zaczął dzielić swój czas między granie na perkusji i trąbkę, utrzymując równowagę, którą kontynuował przez całe liceum i później, aż w końcu zapisał się na Wydział Studiów Jazzowych na Rutgers University w Newark.
Uczony przez znanych muzyków Paula Jeffriesa i Kenny'ego Barrona, uczył się również u perkusisty Michael Carvin. Po ukończeniu studiów w 1984 roku wyruszył w trasę koncertową z takimi artystami jak Jon Faddis, David Murray, Stanley Turrentine i Dianne Reeves. Nagrywał wcześnie z Tomem Harrellem i współprowadził house band Blue Note, pojawiając się na ich albumie Out of the Blue z 1985 roku.
Ralph Peterson zbudował swoją miłość do legendarnych muzyków, takich jak Art Blakey i Elvin Jones, aby stać się cenionym improwizatorem jazzowym, kompozytorem i liderem zespołu. Początkowo zwrócił na siebie uwagę pod koniec lat 80. grając z Davidem Murrayem i współprowadząc grupę Blue Note Out of the Blue.
Współpracując z Royem Hargrove, Charlesem Lloydem i Uri Caine, zdobył uznanie krytyków, wydając albumy takie jak Ornettology z 1992 r. ze swoim zespołem Fo'tet, Triangular III z 2016 r. ze swoim trio i I Remember Bu z 2018 r. ze swoim Gen-Next Big Band.