27 kwietnia 2021 10:00
Mateusz Wiewióra Infodrum.pl

WYWIAD: Kacper i Piotr Wójciccy z Impression Cymbals Polska

Najpopularniejsze marki talerzy perkusyjnych, takie jak Sabian czy Zildjian, cieszą się niesłabnącą popularnością - zarówno w naszym kraju, jak i wymiarze światowym. Impression Cymbals Polska postanowiło pójść własną drogą przy budowaniu pozycji na rynku, co przynosi korzystne rezultaty. Zapraszamy do rozmowy z przedstawicielami tej marki w Polsce - z Piotrem i Kacprem Wójcickimi.

 

Czy dystrybucja talerzy perkusyjnych była pomysłem towarzyszącym od dawna?

Piotr: Moim nie. Ja zajmowałem się prawie całe zawodowe życie sprzedażą zupełnie innych dóbr. Kiedy Kacper zaproponował wspólne przedsięwzięcie, a miał wtedy 19 lat i przekonał Impression Cymbals w Turcji, że poprowadzi ten biznes w Polsce, to pomyślałem, że chyba oszalał. Nie znaliśmy nikogo w branży, nie mieliśmy bladego pojęcia o wielkości rynku, potrzebach perkusistów, a ja - przyszły wspólnik,nie wiedziałem o talerzach dosłownie nic.

Kiedy podzieliłem się z Kacprem swoimi obawami, on odparł, że ja się przecież znam na czym innym, a na talerzach zna się on. To było dla mnie niezwykłe przeżycie, bo mój syn uwierzył we mnie i na dowód tego wyłożył swoje ciężko zarobione pieniądze. Ja natomiast uwierzyłem synowi - nastolatkowi z ogromną pasją. Tak się zaczęła nasza przygoda życia. Teraz mamy relacje nie tylko rodzinne, ale i biznesowe. 

 

[img:1]

 

Co skłoniło do wybrania Impressions Cymbals?

Piotr: Kiedy zacząłem robić analizę biznesową tego projektu, z ogromnym zdumieniem odkryłem, że na rynku talerzy perkusyjnych, zupełnie inaczej niż w każdej innej branży, najdroższe i jednocześnie najlepiej sprzedające się są produkty wytwarzane masowo, a jedynie niekiedy ręcznie wykańczane. No wyobraź sobie, że np. w innej sztuce obrazy malowane przez mistrzów Matejkę, Chełmońskiego, są tańsze od fotokopii obrazów z Ikei, a marzeniem wielu jest mieć właśnie ten piękny drogi obraz z Ikei. Oksymoron? Mnie to było łatwo dostrzec, bo byłem "z zewnątrz".

Takich przykładów jest wiele: śmieciowe jedzenie, czy dobra restauracja; ciuchy z sieciówek, czy te bardziej zindywidualizowane, itp. Dlaczego tak się działo? To fantastyczna robota ludzi z marketingu tych firm, które na rynku były już od dawna - produkcję masową ubrali w miano ekskluzywności. Tylko, że zmieniły się w międzyczasie gusta Klientów. Muzycy zaczęli szukać pierwowzorów, instrumentów vintage, prawdziwej ręcznej roboty. Powróciły do łask płyty gramofonowe i brzmienie bębnów z lat 60-tych. Ludzi coraz mniej interesuje masówka i nie kupują "atutu" jednej z tysiąca identycznie brzmiących blaszek. W tą stylistykę fantastycznie wpisała się mała manufaktura Impression Cymbals.  

 

[img:2]

 

Grono endorserów Impression Cymbals Polska jest bardzo szerokie i wciąż się powiększa. Jakie kryteria decydują o podjęciu współpracy z danym artystą? 

Kacper: Faktycznie. Coraz więcej perkusistów gra na naszych instrumentach. Szczególnie nas cieszy, kiedy nasze talerze wybierają ludzie młodzi. To samo dotyczy Endorserów Impression Cymbals. Tu możemy się pochwalić, że naszą firmę reprezentują perkusiści z najniższą średnią wieku wśród wszystkich firm. Wielu z nich to moi rówieśnicy.

Piotr: Naszą największą wartością, obok naszych instrumentów, są nasi perkusiści. To oni budują wizerunek Impression Cymbals na rynku - to bardzo ważne - nie my, ani nie reklamy. Nie cudaczne kolory, laserowe grawerunki, wymyślne nazwy, "magiczne dodatki" do stopu, czy mityczna kontrola jakości. Artyści, którzy się zdecydowali z nami grać niejako przystępują do naszej rodziny. Zawsze zastanawiamy się, czy dany muzyk, który do nas aplikuje będzie do tej rodziny pasował. Zawsze przeprowadzamy dość szczegółową rozmowę, bo chcemy spełnić wszystkie oczekiwania naszych muzyków. Jeśli te oczekiwania przerastają nasze możliwości, wtedy z żalem odmawiamy. Chcemy, żeby nasi artyści się dobrze z nami czuli. No i muszą być cierpliwi, bo dla nich zamawiamy najbardziej wymyślne instrumenty, nietypowe rozmiary, wagi, a nawet wykończenie. Dzięki temu mamy najfajniejszą pakę na świecie i mamy autentyczne poczucie, że każdemu z nas zależy żeby marka Impression Cymbals zajmowała należyte jej miejsce.

 

[img:3]

 

Czy klient wybierając Impression Cymbals ma możliwość zamówienia talerza stworzonego wg swojego pomysłu?

Kacper: Spośród wszystkich dostępnych modeli proponowanych przez naszego Partnera w Turcji, my zdecydowaliśmy się wprowadzić do Polski tylko te serie, które różnią się od naszej Konkurencji, czy to w brzmieniu, czy w wykończeniu. Tych serii jest tak na prawdę w Polsce 17, czyli jest z czego wybierać :-). Czasem dostajemy pytania o możliwość wykonania instrumentu, który będzie wyglądał i brzmiał jak blacha konkurencji. Czasem dostajemy pytania, czy możemy wykonać instrument będący kopią, ale nie jesteśmy zainteresowani tego rodzaju współpracą.

Decydując się na poszerzenie naszej oferty o "18 serię" - instrumenty customowe, mieliśmy na myśli nietypowe rozmiary - niewymienione w katalogu, indywidualne wykończenia, itp. a zrobiliśmy już takich talerzy wiele: np. 26 calowe ride'y (które nota bene wprowadziliśmy do regularnej oferty), mini chiny, różne kolory napisów, ride'y z otworami pod nity, przeróżne kombinacje wykończeń, itp.

 

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz